StarDOC powstał aby zaplanować obieg dokumentów, co w praktyce oznacza wytyczenie dla nich takiej drogi pomiędzy upoważnionymi osobami aby sprawy, które ich dotyczą zostały poprawnie załatwione, a same dokumenty poddane archiwizacji w sposób, który oszczędza czas i znacznie ułatwia przekazywanie między sobą dowolnych informacji. StarDOC służy jednak nie tylko do planowania obiegu dla dokumentów, a może być także wykorzystywany do pilnowania terminów zaplanowanych spraw oraz śledzenia stopnia ich realizacji. Podczas szkolenia przedstawiono zalety programu. Główną z nich jest możliwość wymiany dowolnych informacji między Użytkownikami, co ułatwia komunikację i usprawnia działania. W każdej chwili dostępna jest także historia czynności wykonywanych w programie, a wygodny i prosty sposób filtrowania i wyszukiwania jest zgodny z wybranymi kryteriami i gwarantuje szybkie wyświetlenie pożądanych informacji o prowadzonych sprawach oraz dostępne w historii programu dokumenty. Przedstawiono również specyficzne funkcjonalności, które można dopasować indywidualnie do konkretnych Użytkowników.